«Να προσμένουμε το απρόσμενο από το κάθε παιδί»

Εν Δήμω > Παιδεία4 Μαρτίου 2015

 Με αυτή τη φράση  έκλεισε η πρώτη συζήτηση για ζητήματα της Παιδείας που διοργάνωσε την 1η Μαρτίου η «Δημοτική Συνεργασία» με καλεσμένο ομιλητή τον κ. Παύλο Χαραμή, φιλόλογο του Κέντρου Μελετών και Τεκμηρίωσης  (ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ.) της ΟΛΜΕ. Το πρώτο θέμα των τεσσάρων συζητήσεων που έχει προγραμματίσει η δημοτική παράταξη είχε ως θέμα: «Όψεις της εκπαιδευτικής πολιτικής στην Ευρώπη και τη Λατινική Ευρώπη».

Ο κ. Π. Χαραμής αρχικά ανέλυσε τους στόχους του νεοφιλελευθερισμού στην εκπαίδευση και τις τακτικές προώθησης των αλλαγών αυτών στα εκπαιδευτικά προγράμματα των ευρωπαϊκών κρατών. Με βάση τα δυο μεγάλα μεταρρυθμιστικά υποδείγματα στην εκπαιδευτική πολιτική των ΗΠΑ και της Βρετανίας παρουσιάστηκαν τα βασικά σημεία  της εκπαίδευσης στην Γερμανία, τη Γαλλία, τη Σουηδία, Φινλανδία κλπ. Στη συνέχεια ο  κ. Χαραμής μίλησε για τα προβλήματα και τις ελλείψεις που παρουσιάζει η εκπαίδευση στη Λατινική Αμερική, όπου χώρες όπως η Χιλή, η Κολομβία και το Περού σημειώνουν τις χαμηλότερες επιδόσεις μαθητών, με εξαίρεση την Κούβα η οποία έχει πετύχει την εξάλειψη του αναλφαβητισμού.

 Η εκδήλωση συνεχίστηκε με ερωτήσεις από τους παρευρισκόμενους προς τον ομιλητή σχετικά με τις διαφορές του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, τα πειραματικά σχολεία, την ανάγκη ή μη διαχωρισμού των μαθητών κλπ. Στο τελευταίο δε ζήτημα ο ομιλητής επέμεινε στο μη διαχωρισμό των μαθητών σε  τμήματα ή σχολεία «καλών» και «κακών» τονίζοντας ότι η εκπαίδευση δεν πρέπει να κατατάσσει τους μαθητές βάζοντας συνεχώς ταξικά κριτήρια καθώς η πολυμορφία στις σχολικές μονάδες είναι αυτή που ωφελεί τους πάντες.

Η «Δημοτική Συνεργασία» προετοιμάζει ήδη τη δεύτερη συζήτηση για το επόμενο διάστημα.

Άλλα άρθρα στην ίδια κατηγορία: Παιδεία