Σύγκρουση εκπαιδευτικών - υπουργείου Παιδείας για το σύστημα διορισμών

Σύγκρουση εκπαιδευτικών - υπουργείου Παιδείας για το σύστημα διορισμών

Ελλάδα/Κόσμος21 Δεκεμβρίου 2018

Στη δημοσιότητα έδωσε το υπουργείο Παιδείας το λεπτομερές σύστημα διορισμών, κάτι που προκάλεσε την αντίδραση των εκπαιδευτικών. Με συγκέντρωση διαμαρτυρίας απαντούν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες έξω από το κτίριο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με αφορμή το σύστημα με βάση το οποίο θα πραγματοποιηθούν διορισμοί 15.000 εκπαιδευτικών, από το 2019 έως το 2021.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ, οι βασικούς άξονες του συστήματος είναι ότι, πρώτον, την προκήρυξη και ευθύνη της διαδικασίας θα αναλάβει το ΑΣΕΠ (με σύστημα μοριοδότησης κριτηρίων μέσω προκήρυξης κάθε 2 χρόνια), δεύτερον ο γραπτός διαγωνισμός καταργείται και τρίτον, θα τεθεί σε ισχύ ενιαίο σύστημα μοριοδότησης για μόνιμους και αναπληρωτές. Επίσης, θα συνταχθεί ενιαίος πίνακας που θα χρησιμοποιείται τόσο για τον διορισμό μονίμων όσο και για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Παράλληλα, θα υπάρξουν μεταβατικές διατάξεις για την εξασφάλιση της Παιδαγωγικής Επάρκειας για όσους εκπαιδευτικους δεν τη διαθέτουν.

ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και ΠΟΣΕΕΠΕΑ τόνισαν ότι το σχέδιο δεν έχει την υπογραφή τους, καθώς δεν πραγματοποιήθηκε διαβούλευση το προηγούμενο διάστημα, ώστε να συζητηθούν οι προτάσεις των δύο πλευρών.

Σύμφωνα με το υπουργείο, στην τελευταία συνάντηση του Σεπτεμβρίου με τις ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, είχε ζητήσει να καταθέσουν γραπτώς τις συγκεκριμένες προτάσεις τους για το σύστημα μόνιμων διορισμών. «Η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ δεν κατέθεσαν μέχρι σήμερα καμιά πρόταση εκτός  από  τις δημόσιες αναφορές για την αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας, χωρίς να δηλώνουν τι γίνεται με τα επιστημονικά κριτήρια και, κυρίως, τι ακριβώς γίνεται με τους συγκεκριμένους περιορισμούς του Συντάγματος και των αποφάσεων του ΣτΕ», αναφέρει σε ανακοίνωση το υπουργείο.

«Υπάρχουν γνωμοδοτήσεις έγκριτων νομικών προς τις Ομοσπονδίες που κάνουν λόγο για μέγιστη αναγνώριση προϋπηρεσίας 84 μηνών. Η Κυβέρνηση αναγνωρίζει τελικά 120 μήνες», προσθέτει.

Από την πλευρά τους, οι επικεφαλής των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών σχολίασαν ότι το υπουργείο ψεύδεται. «Η ανακοίνωση του υπουργείου προκαλεί θλίψη και οργή», σημείωσε ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Θανάσης Κικινής. «Το υπουργείο ψεύδεται όταν λέει ότι οι ομοσπονδίες δεν κατέθεσαν προτάσεις. Ψεύδεται όταν λέει ότι δεν θελουμε διάλογο. Ήξερε ότι και σήμερα θα είμαστε εδώ. Το σχέδιο του υπουργείου "κλέβει" την προϋπηρεσία των αναπληρωτών, που ζουν σε μια θλιβερή πραγματικότητα. Το υπουργείο προσβάλει τη νοημοσύνη μας», είπε χαρακτηριστικά.

«Από τον Σεπτέμβριο δεν έγινε καμιά συνάντηση για το θέμα των διορισμών», σχολίασε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Νικηφόρος Κωνσταντίνου και τόνισε ότι από πλευράς ομοσπονδιών έχουν γίνει προτάσεις που έχουν «αιτιολογία και σκέψη». «Προσπαθούμε να συναντηθούμε και να κάνουμε διαβούλευση εδώ και καιρό», πρόσθεσε ο πρόεδρος της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, Δημήτρης Παπαευθυμίου. «Η πρόταση του υπουργείου δεν υποστηρίζει τους ανθρώπους που δουλεύουν. Προϋπηρεσία. Είναι βασικό στοιχείο η αναγνώριση όλης της προϋπηρεσίας», είπε.

ΚΚΕ: Απολύτως αναγκαίοι όλοι οι χιλιάδες αναπληρωτές και αδιόριστοι εκπαιδευτικοί

Οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για την Παιδεία δεν αντιμετωπίζουν τα χιλιάδες κενά και τις ελλείψεις στα σχολεία, ενώ συνεχίζουν να μένουν στην αδιοριστία χιλιάδες εκπαιδευτικοί, επισημαίνει το ΚΚΕ, με αφορμή τις ανακοινώσεις του υπουργείου για το σύστημα διορισμών.

Σύμφωνα με το Κομμουνιστικό Κόμμα, οι αλλαγές στον τρόπο πρόσβασης στα ΑΕΙ, «παρά τις περί αντιθέτου διακηρύξεις για δήθεν "ελεύθερη πρόσβαση", θα οδηγήσουν σε ένα λύκειο "εξεταστικό κέντρο", με πολλαπλά φίλτρα και εμπόδια για τους μαθητές και με περιορισμό της γενικής παιδείας, που είναι αναγκαία για τη νεολαία σήμερα».

Το ΚΚΕ ζητεί «να δυναμώσει η πάλη για ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα. Σε ένα τέτοιο σχολείο οι χιλιάδες αναπληρωτές και αδιόριστοι εκπαιδευτικοί είναι όλοι απολύτως αναγκαίοι» καταλήγει.

Πυλώνες των κριτήριων πρόσληψης είναι τρεις:

1. Προϋπηρεσία αναπληρωτών έως και τους 120 μήνες.

Μια (1) μονάδα ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας και μέχρι τους 120 μήνες, εκατόν είκοσι (120) μονάδες.

Το ανώτατο συνολικό όριο μονάδων από προϋπηρεσία είναι 120 μονάδες.

2. Ακαδημαϊκά προσόντα

Διδακτορικό δίπλωμα: σαράντα (40) μονάδες.

- Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: είκοσι (20) μονάδες.

- Δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: επτά (7) μονάδες.

- Δεύτερο πτυχίο: δεκαέξι (16) μονάδες.

- Ο βαθμός του πτυχίου έως είκοσι μία (21) μονάδες και ως εξής: για πτυχία με χαρακτηρισμό «Καλώς» επτά (7) μονάδες, με χαρακτηρισμό «Λίαν Καλώς» δεκατέσσερις (14) μονάδες και με χαρακτηρισμό «'Αριστα» είκοσι μία (21) μονάδες.

- Γνώση μιας (1) ξένης γλώσσας:

o 'Αριστη γνώση: οχτώ (8) μονάδες.

o Πολύ καλή γνώση: έξι (6 μονάδες).

o Καλή γνώση: τέσσερις (4)μονάδες.

Σε περίπτωση κατοχής περισσοτέρων τίτλων μοριοδοτείται μόνο ο ανώτερος.

- Πιστοποιημένη γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή Α΄ επιπέδου (ενότητες Επεξεργασία Κειμένου, Υπολογιστικά Φύλλα και Υπηρεσίες Διαδικτύου) : τέσσερις (4) μονάδες.

- Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης από Α.Ε.Ι διάρκειας τουλάχιστον τριακοσίων (300) ωρών: τέσσερις (4) μονάδες.

Το ανώτατο συνολικό όριο μονάδων από τα ακαδημαϊκά προσόντα είναι 120 μονάδες.

3. Κοινωνικά κριτήρια

- Αριθμός τέκνων

- Μόνιμη αναπηρία 67% και άνω του υποψηφίου, ή του/της συζύγου ή τέκνου. 

Άλλα άρθρα στην ίδια κατηγορία: Ελλάδα/Κόσμος