Κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ

Κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ

Ελλάδα/Κόσμος20 Ιουλίου 2017

Ολοκληρώθηκε, στην Ολομέλεια της Βουλής, η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, το οποίο έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία.  

Υπέρ τάχθηκαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ. ΝΔ, Χρυσή Αυγή, ΚΚΕ και Ποτάμι καταψήφισαν, ενώ Δημοκρατική Συμπαράταξη και Ένωση Κεντρώων δήλωσαν «παρών». 

Με το νομοσχέδιο καταργείται το υφιστάμενο «Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης» (ΣΑΣΘ), ενώ εξαγοράζεται και τίθεται σε εκκαθάριση ο «Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης ΑΕ» (ΟΑΣΘ ΑΕ).

Ένας νέος ρυθμιστικός φορέας  - «Οργανισμός  Συγκοινωνιακού Έργου  Θεσσαλονίκης ΑΕ» (ΟΣΕΘ ΑΕ) και

Ένας νέος εκτελεστικός του συγκοινωνιακού έργου φορέας  - «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης ΑΕ» (ΑΣΥΘ ΑΕ). 

Με το νομοσχέδιο ρυθμίζονται μεταξύ άλλων η εξαγορά της επιχείρησης του ΟΑΣΘ, τα θέματα που αφορούν την αποτίμηση της αξίας της επιχείρησης, οι διαδικασίες αποζημίωσης των μετόχων και της ομαλής μετάβασης του μεταφορικού έργου στον νέο δημόσιο φορέα με διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων του προσωπικού του ΟΑΣΘ.

Το μετοχικό κεφάλαιο της νέας εταιρείας ανήκει στο ελληνικό δημόσιο και οι μετοχές είναι ονομαστικές και αμεταβίβαστες.

Η ΑΣΥΘ ΑΕ αναλαμβάνει την εκτέλεση παντός είδους συγκοινωνιακού έργου (μετρό, τραμ, λεωφορεία).

Άλλα άρθρα στην ίδια κατηγορία: Ελλάδα/Κόσμος