«Κόκκινες» & «Πράσινες» γραμμές για το Παρ. Μέτωπο & το πρ. Αεροδρόμιο

«Κόκκινες» & «Πράσινες» γραμμές για το Παρ. Μέτωπο & το πρ. Αεροδρόμιο

ΑΠΟΨΕΙΣ > Άρθρατου Παναγιώτη Κ. Κουμουνδούρου*

 Εισαγωγή-Πρόλογος : Το μεγάλο φιλέτο...

Έχει περάσει ένας χρόνος από τότε που η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ έβαλε ένα όργανο του κεφαλαίου ονόματι ΤΑΙΠΕΔ να «παραχωρήσει» (διάβαζε να χαρίσει...), για μια χούφτα ευρώ και για 99 χρόνια την «επιφάνεια» χώρου-φιλέτου 6205.67στρ. [2], του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού & της παραλίας 3.5χλμ. του Αγ. Κοσμά, στην ΛΑΜΔΑ Α.Ε. του Ομίλου Λάτση & λοιπών ντόπιων & διεθνών συμφερόντων. [3]

Έκτοτε πολλά έχουν συμβεί στο πλανήτη αυτό, στην Ευρώπη και φυσικά στη χώρα μας...

Το σημερινό βάρβαρο κι απάνθρωπο καπιταλιστικό σύστημα χρεώνεται αποκλειστικά (έχοντας την κύρια ευθύνη), για όλα τα δεινά της αποκαλούμενης από το ίδιο «ανθρωπιστικής κρίσης», που οδηγεί έναν πατέρα να δολοφονήσει την κορούλα του κι έναν άλλο να πεθάνει απ’ το κρύο για να σώσει τη δική του κορούλα, ενώ παράλληλα μετατρέπει μεγάλο μέρος του πλανήτη (σε στεριά & θάλασσα), σ’ ένα απέραντο νεκροταφείο.

Η χώρα μας δυστυχώς δεν αποτελεί τη μόνη εξαίρεση, αλλά ένα τραγικό παράδειγμα/σύμβολο επιβολής «διαχείρισης» της διεθνούς καπιταλιστικής κρίσης, από το μεγάλο κεφάλαιο, μέχρι στιγμής...

Η περσινή απόπειρα λεηλασίας του μεγαλύτερου αυτού φιλέτου του “Real Estate” στην Ευρώπη (και ιδιωτικοποίησης της δημόσιας περιουσίας), από τους παγκόσμιους Μινώταυρους του κεφαλαίου, θυσία στο βωμό του κέρδους & και της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο, φαίνεται να μην έχει τελειωμό. Όμως δεν γίνεται, κάποια στιγμή όταν ο κάθε εργαζόμενος γίνει ο ίδιος Θησέας και πάρει την υπόθεση στα χέρια του, οι μέρες της Ολιγαρχίας στο καπιταλιστικό λαβύρινθο είναι μετρημένες. Τίποτα δεν έχει χαθεί αλλά θέλει αγώνα...

Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά που γράφουμε για το θέμα αυτό τα τελευταία 25 χρόνια, γι’ αυτό δεν θα επαναλάβουμε εδώ τα ίδια, αλλά θα αναφερθούμε είτε με μερικές παραπομπές είτε ξανατονίζαντας όσα έχουμε τονίσει πολλές φορές γιατί ο κοινός ταξικός εχθρός επαναλαμβάνει σήμερα τα ίδια μεγάλα ψέμματα [3], με άλλα πιο επαίσχυντα λόγια. Ενδεικτικά, για να θυμούνται οι παλαιότεροι και να μαθαίνουν οι νεώτεροι : [3]-- [12]

 

1). Τα «τρία» ή «δύο» συστήματα επιλογής της ανθρωπότητας σήμερα

Η Μεγάλη Κρίση του καπιταλισμού το 1929 στη τότε Wall Street..., αλλά και στην Ευρώπη, έφερε σαν αποτέλεσμα-απάντηση «δυο» πασίγνωστα (!) πολιτικά πειράματα την περίοδο 1933-1945. Το πρώτο πείραμα ήταν το περίφημο πρόγραμμα των πρώτων 100 ημερών του Αμερικανού προέδρου Franklin Delano Roosevelt (F.D.R., 30.1.1882-12.4.1945) που ξεκίνησε το 1933, γνωστό σαν New Deal. [13] Το δεύτερο πείραμα ήταν εκείνο που προώθησε στην Γερμανία τότε, ο Hjalmar Horace Greely Schacht (22.1.1877-3.6.1970), για λογαριασμό των αγγλοαμερικανών φίλων του (είχε «περιορίσει» τον πληθωρισμό της Βαϊμάρης το 1922-23...), για να το αποτελειώσει με την Τελική Λύση... «λιτότητας»..., το χιτλερικό καθεστώς, στέλνοντας το 1937 (είχε μάθει το «οικονομικό» μάθημα πλέον...), τον Schacht πίσω στη Reichsbank μέχρι το 1945 . [14]

Τα «δυο» πειράματα τότε είχαν πολλά κοινά «οικονομικά» στοιχεία, π.χ. την «λιτότητα», τα μεγάλα δημόσια αναπτυξιακά έργα υποδομής ή και στρατιωτικά και φυσικά και πολλές «πολιτικές» διαφορές...Δεν είναι ίσως τυχαίο ότι κατά κάποιο τρόπο, ο John Maynard Keynes (5.6.1883-21.4.1946), έβαλε και εκείνος το χεράκι του με τη «Γενική Θεωρία», ( “The General Theory of Employment, Interest and Money”) λίγο αργότερα και πριν...

Στο πρόλογο της γερμανικής έκδοσης (που βγήκε την ίδια χρονιά με την αγγλική, το 1936), π.χ. παραδέχεται ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι εκτός από εφαρμογή στις αγγλοσαξονικές χώρες, η «Γενική Θεωρία», μπορεί να προσαρμοστεί και στις καταστάσεις ενός απολυταρχικού καθεστώτος-κράτους [Totaler Staat]. [15]

Στη Δίκη της Νυρεμβέργης, ο Schacht αθωώθηκε...μετά από επιμονή των Βρετανών και έγινε σύμβουλος...

Όταν πέθανε (όπως αναμενόταν...), ο F.D.R., τον διαδέχτηκε (επί τούτου) ο αγγλόφιλος Harry S. Truman (8.5.1884-26.12.1972) που με τον Sir Winston Leonard Spencer Churchill (30.11.1874-24.1.1965), εγκαινίασαν μαζί τον Ψυχρό Πόλεμο...το 1946 και αλλοίωσαν μαζί και την αρχική συμφωνία του Bretton Woods (του 1944)...

Σήμερα τα «δυο» πειράματα-τάσεις του καπιταλισμού-ιμπεριαλισμού έχουν θιασώτες μέσα σε όλες (σχεδόν...) τις χώρες του πλανήτη και μέσα σε όλα σχεδόν (με παραλλαγές), τα διάφορα «αστικά» κόμματα. Φυσικά και εκπροσωπούν διάφορα συμφέροντα-εκφάνσεις του διεθνούς κεφαλαίου και κονταροχτυπιούνται διαρκώς μεταξύ τους για να πλασαριστούν καλύτερα γεωπολιτικά για περισσότερα κέρδη, ερήμην των λαών. [16] Φυσικά έχουν όλα «εκσυγχρονιστεί» και εμφανίζονται με το εκάστοτε πολιτικό τους προσωπικό πότε με σοσιαλδημοκρατικό-φαβιανό προσωπείο και πότε με νεοφιλελεύθερο ή και νεοφασιστικό-φονταμενταλιστικό-θρησκευτικό-καλτ αλλά με (μετα...)δημοκρατικό ή και τρομοκρατικό προσωπείο, ανάλογα την περίπτωση...

Στη χώρα μας έχουμε από τη μια μεριά τους New Dealers του Σύριζανελ (π.χ. Γ. Βαρουφάκης & Π. Καμμένος), γι’ αυτό «συγκυβερνούν»...και από την άλλη έχουμε την «εσωτερική τρόϊκα» ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΠΟΤΑΜΙ κ.λ.π. που είναι κάπου μεταξύ F.D.R. και Schacht. Φυσικά στην Ευρώπη έχουμε την κυριαρχία του Σίτυ του Λονδίνου και φιλοβρετανικά φερέφωνα σε χώρες όπως η Ολλανδία, η Αυστρία η Γερμανία του B. Σόιμπλε (όπως λέμε λιτότητα άλα Σαχτ) και όχι μόνο. Εδώ το ερώτημα αυτή τη στιγμή είναι : Τι μπορούν να πετύχουν κάποιοι «καλοπροαίρετοι» Νιου Ντήλερς που δεν είναι με το Σίτυ του Λονδίνου & το υποκατάστημά του--τη Γουολ Στρητ του Ομπάμα ; Τι μπορούν να καταφέρουν άμεσα οι BRICKS με την Α.Ι.Ι.Β. & το ‘Νέο Δρόμο του Μεταξιού’ π.χ.;

Αρκεί να πάρει άμεσα πόδι ο «κακός» Ομπάμα ; Μήπως τα «δυο» πειράματα-συστήματα του καπιταλισμού ήταν & είναι τελικά ένα ; Μπορούν / θέλουν οι «καλές τράπεζες» κι η επαναφορά του νόμου Γκλας Στήγκαλ και κάποιοι «υγιείς επιχειρηματίες» να βάλουν έστω άμεσα κάποιο φρένο στην σημερινή παγκόσμια καπιταλιστική κατρακύλα λιτότητας, λεηλασίας & υποδούλωσης; Δεν νομίζω-δεν το βλέπω/ζω. Ο καπιταλισμός δείχνει να έχει φάει-να τρώει τα τελευταία ψωμιά του, το μέλλον της ανθρωπότητας άλλα ζητάει και θέλει...70 χρόνια μετά...

Εδώ βέβαια υπάρχει κι ένα «τρίτο» (ή μήπως«δεύτερο»), ερώτημα-σύστημα, που ήταν και τότε (1933-1945) επί Ιωσήφ Στάλιν (18.3.1878-5.3.1953) παρών...! Αυτό το «πείραμα» που «κράτησε» από το 1917-1991..., που βρίσκεται τώρα-σήμερα ; Πότε, πως & ποιοι φαίνεται ότι θα το επαναφέρουν πιο ώριμο και πιο βελτιωμένο από πρώτα ; Αλλά αυτό βέβαια δεν μπορεί απλά να απαντηθεί σήμερα και μέσα από μια ατομική παρέμβαση...

 

2). Οι «Κόκκινες» πολιτικές γραμμές του Μητροπολιτικού Πάρκου Ελληνικού σήμερα

Θεωρούμε ότι ήταν απόλυτα αναγκαίο να κάνουμε την παραπάνω σύντομη εισαγωγή για τις γενικές επιλογές της ανθρωπότητας σήμερα για να κατανοήσουμε κάπως καλύτερα τις ειδικές επιλογές και διάφορες «γραμμές» πλεύσης (όταν παλεύουν τα βουβάλια...), στο «ειδικό θέμα» της σημερινής δημόσιας συζήτησης.

Χωρίς να ξεχνάμε π.χ., τι είχαν πει στελέχη του Σύριζα πριν δυο χρόνια (Απρίλη του 2013), [3] θεωρούμε ότι πρέπει να επικεντρώσουμε κυρίως τις αναφορές, τα σχόλια και την κριτική μας στις φετινές εξελίξεις ή μη, αρχίζοντας με την συγκυβέρνηση Σύριζανελ, τους τοπικούς και μη «θεσμ-ικ-ούς» που εμπλέκονται στο θέμα...

Από τη μια η λεγόμενη πολιτική «δημιουργική ασάφεια», ένθεν & ένθεν της χώρας, το γενικό και τοπικό θολό τοπίο και το όργιο του ψυχολογικού πολέμου που εξασκούν στο λαό τα Μ.Μ.Ε. (γνωστά και ως Μέσα Μαζικής Εξαπάτησης), κάνουν πιο δύσκολη την κατάσταση για το που βρίσκεται η υπόθεση του «Ελληνικού». Φυσικά όπως λέει/ξέρει ο λαός «στην αναμπουμπούλα ο λύκος χαίρεται» κι έτσι ο καθείς αναλαμβάνει τις ευθύνες του.

Αρχίζοντας βέβαια από τις προγραμματικές δηλώσεις της σημερινής συγκυβέρνησης, έχουμε τα πρώτα σχόλια του αρμόδιου υπουργού Π. Λαφαζάνη : « Η εξαγορά του Ελληνικού υπήρξε σκανδαλώδης και τα σχέδια αξιοποίησής του ακραία αντιπεριβαλλοντικά. Εμείς θα επανεξετάσουμε την πώληση του Ελληνικού με στόχο την ακύρωσή του». Στη συνέχεια ο αναπληρωτής υπουργός Γ. Τσιρώνης, αναφέρθηκε στις ανεφάρμοστες Μ.Π.Ε. σαν απλός «νομικός φερετζές» . Όσο για τις θέσεις εργασίας...ο ίδιος είπε : «Δεν υπάρχει καμία οικονομοτεχνική μελέτη στην σύμβαση πώλησης. Το σίγουρο είναι ότι όλες οι στρατηγικές μελέτες στην Αττική, ακόμα και τα συμπεράσματα το Ρυθμιστικό Αθήνας καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα: Κάθε νέα δόμηση στην Αττική αυξάνει την υπερπροσφορά, απαξιώνει τον υπάρχοντα δομημένο χώρο και εν τέλει μειώνει τις θέσεις εργασίας». [17] Εδώ δεν χρειάζεται να είσαι μαρξιστής για να γνωρίζεις πως λειτουργεί η ελεύθερη αγορά του κέρδους-καμμιά σχέση με τις πραγματικές λαϊκές ανάγκες. Φυσικά ο Όμιλος Λάτση δεν συμφώνησε μ’ αυτά. [17], [18]. [19], [20].

Εκεί που το θέμα ‘ΕΛΛΗΝΙΚΟ’ φαινόταν να παίρνει μια ελπιδοφόρα τροπή, ενάντια στα μεγάλα συμφέροντα, ήρθε κι μια δήλωση του υπουργού Επικρατείας για λύση 50%-50% «αντιπαροχή» που μπέρδεψε προς στιγμή [21] , με το χειρότερο τρόπο (από το 1994...), την προοπτική για μια πραγματικά ανθρώπινη-βιώσιμη επιλογή. Αυτό προκάλεσε απόφαση ενάντια σε αντιπαροχή…, απ’ τη Νομαρχιακή Επιτροπή Ν. Αθήνας του Σύριζα. [22]

Βέβαια εδώ χρειάζεται να πάμε πίσω ένα χρόνο, σε μια έρευνα της «ΚΕ» και της «Ε» που ναι μεν έβγαλε πολλές χρήσιμες αλήθειες, αλλά με ένα τίτλο-ψευτοδίλημμα : ΕΛΛΗΝΙΚΟ : αξιοποίηση ή ξεπούλημα ; [23]

Δυστυχώς παρόμοια ψευτοδιλήμματα «αξιοποίησης», είχαμε και στις τελευταίες δημοτικές εκλογές και αυτός ο οπορτουνισμός είχε το πολιτικό του κόστος στους «γύρο» δήμους, ενισχύοντας την σύγχυση ανάμεσα στους δημότες για το είδος «ανάπτυξης» που χρειάζεται ο χώρος. [24] Πάντως δεν είναι αργά για λίγη αυτοκριτική στο θέμα αυτό κι όχι μόνο (βλέπε παρακάτω). Γι’ αυτά τα θέματα υπήρξε συνάντηση της πρώην διοίκησης του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης με αντιπροσωπεία του ΚΚΕ στις 22-1-2014. Επίσης υπήρξε και μια συνάντηση στις 8-12-2014, αντιπροσωπείας της Επιτροπής Αγώνα για το Ελληνικό, με το ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δ. Κουτσούμπα, για σχετική αλληλοενημέρωση στο θέμα. [25]

Να επαναλάβουμε εδώ-θυμίζοντας ποιες πρέπει να είναι οι κόκκινες πολιτικές γραμμές όλου του χώρου.

1). Καμιά ιδιωτικοποίηση-όλου του χώρου (γη, αέρας, θάλασσα) που παραμένει δημόσιος. 2). Αποκλειστικά κρατική χρηματοδότηση για την κατασκευή και λειτουργία του πάρκου—χωρίς ανταποδοτικές λειτουργίες και δραστηριότητες. 4). Ούτε σπιθαμή γης στους επιχειρηματίες. 5). Ελεύθερη πρόσβαση παντού (όλου του χώρου και των εγκαταστάσεων). 6). Ενιαίος δημόσιος φορέας δημιουργίας και διαχείρισης όλου του χώρου.

7). Κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ. 8). Κατάργηση του μνημονιακού Ν. 4962/2012 και αντικατάστασή του, είτε με επικαιροποιημένη τη μελέτη του ΕΜΠ, είτε και με προκήρυξη (κατά προτίμηση) νέου Διεθνούς Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού με βάση και τα βασικά δεδομένα της ίδια μελέτης. 9). Κατάργηση του άρθρου 11 του Νέου ΡΣΑ (Ν. 4277/2014). 10). Κατάργηση του άρθρου 3, παρ. 3 του Ν. 4269/2014.

Φυσικά για να υλοποιηθούν όλα τα προηγούμενα, χρειάζεται και αντίστοιχο λαϊκό-εργατικό κίνημα σε ρήξη με τον πραγματικό αντίπαλο και τις μονοπωλιακές επιλογές του, για ένα ριζικά διαφορετικό δρόμο-τρόπο ανάπτυξης και κεντρικό χωροταξικό κ.λ.π. σχεδιασμό. [25], [26], [27], [28]

 

3). Οι «Πράσινες» γραμμές «ανάπτυξης» του Πάρκου Ελληνικού σήμερα

Επειδή οι σημερινές διοικήσεις κι όχι μόνο..., των τριών δήμων Αλίμου, Γλυφάδα και Ελληνικό-Αργυρούπολη είτε σφυρίζουν αδιάφορα, είτε κλείνουν το μάτι στον υποτιθέμενο νέο ‘ιδιοκτήτη’ του χώρου, γιατί έταξαν πολλές θέσεις εργασίας στους δημότες για να εκλεγούν, πρέπει να θυμίσουμε τι έλεγαν/έγραφαν πέρυσι και τι κάνουν φέτος. Π.χ. ο Γ. Κωσταντάτος ήθελε θεματικό πάρκο και 75% πράσινο για το χώρο [23] , ενώ η 7η προεκλογική του πρόταση έλεγε τα εξής : «Θέλουμε πολύ πράσινο, οικολογική αξιοποίηση και πολλές θέσεις εργασίας --- Διεκδικούμε ουσιαστική οικολογική ανάπτυξή του με παράλληλη δημιουργία πάρκου και πρασίνου στο μεγαλύτερο μέρος του. Διεκδικούμε πολλές θέσεις εργασίας, για τους άνεργους δημότες μας, καθώς και αντισταθμιστικά οφέλη για το δήμο μας. --- Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι : Στην οικοπεδοποίηση και τσιμεντοποίηση.--- Στην εκδίωξη των φορέων που στεγάζονται στον π. αεροδρόμιο και θα αντιταχθούμε στην όποια ενέργεια με στόχο την έξωσή τους.--- Στην επιχωμάτωση και καταστροφή του παραλιακού μετώπου».

Εκείνο που σοκάρει είναι η άποψη τοπικής ιστοσελίδας που ισχυρίζεται ότι «Το αποτέλεσμα των δημοτικών εκλογών ουσιαστικά λύνει τα χέρια της κυβέρνησης προκειμένου να μην φέρει εμπόδια στην επένδυση», παραπέμποντας και στο ρόλο του δημάρχου Γ. Κωνσταντάτου που είναι ‘αναφανδόν υπέρ της επένδυσης’, καθώς και οι όμοροι δήμαρχοι... [29] Εν τω μεταξύ το θέμα πιθανότητας να φέρει η κυβέρνηση μετανάστες στο χώρο, ρίχνει λάδι στη φωτιά και βούτυρο στον κοινωνικό αυτοματισμό, που παίζει με το πόνο των ανέργων και υποθάλπει την φοβία και το ρατσισμό, να διαλέξουν ή την «ανάπτυξη» του επενδυτή ή τους μετανάστες.

Aς έρθουμε τώρα στο θέμα του «πρασίνου» με 5-6 σημαντικές πτυχές ή και προσεγγίσεις του.

1). Και μόνο από τους τίτλους των παραπομπών μας βλέπει κανείς ότι χρόνια τώρα αυτό το σπορ των καταπράσινων μακετών σε πλείστες μελέτες ( με εξαίρεση ίσως αυτή του ΕΜΠ – www.arch.ntua.gr/envlab ), κρατάει χρόνια...Από τη μια η πρόταση του Ομίλου Λάτση δεν έχει οικονομοτεχνική μελέτη αλλά ούτε και καμμιά άλλη μελέτη – περιλαμβανομένης και της κηπευτικής, δεν έχει δει κανείς...μέχρι σήμερα.[30] Και όμως, όπως τόνισαν σε 2-3 συνέδρια στην Αθήνα πρόσφατα, συνάδελφοι από την Αυστρία, Γερμανία και Ελβετία, σε ανάλογα έργα αναπλάσεων κ.λ.π., πρώτα γίνεται η φύτευση και μετά οτιδήποτε άλλο !!! Επίσης σε μεγάλα έργα όλες οι αναγκαίες εγκεκριμένες μελέτες υποβάλλονται και σε δημοψήφισμα !!! Στη Δική μας περίπτωση, όπως υπενθύμισε η υπουργός Ν. Βαλαβάνη κατά την ακρόαση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής της νέας ηγεσίας του ΤΑΙΠΕΔ, υπολείπονται ακόμη τρεις (3) βασικές τουλάχιστον εγκρίσεις :

Η έγκριση του ΕΣΧΑΔΑ, του ΣτΕ και τέλος (;) η έγκριση της Βουλής!!! Φυσικά να τονίσουμε ότι ακόμη και η στοιχειώδης διαδικασία διαβούλευσης που προβλέπει και η Ευρωπαϊκή νομοθεσία, αγνοήθηκε !!!

2). Θα θυμούνται ίσως κάποιοι το περιστατικό όταν ο τότε Δήμαρχος Γλυφάδας άκουσε από τον αρχιτέκτονα Αθεμπίγιο ότι προβλέπει εμπορικές χρήσεις 115.000μ2 , εκείνος τον ενημέρωσε ότι η Γλυφάδα έχει 4000 καταστήματα. Ο Αθεμπίγιο του είπε ότι ‘σύμβουλοι’ της κυβέρνησης ζήτησαν εμπορικό κέντρο, αλλά τότε θα πρέπει να ακυρωθεί η δημιουργία του με τα δεδομένα του Δημάρχου !!! Είναι ευρέως γνωστό τι επιπτώσεις είχαν τα Μωλ στο Μαρούσι και στον Αγ. Δημήτρη για όλα τα ενδιάμεσα μαγαζιά...

3). Με αφορμή τα προηγούμενα γίνεται φανερό, ότι το όποιο ΡΣΑ... θα πρέπει οι χρήσεις γης του Ελληνικού να μην είναι ανταγωνιστικές με εκείνες που σηματοδοτούν οι πόλοι του κέντρου της Αθήνας, του Ελαιώνα, του κέντρου του Πειραιά και του Φαληρικού Όρμου.

4). Να τονίσουμε ότι εκτός από τους γενικούς περιβαλλοντικούς λόγους π.χ. ατμοσφαιρικής ρύπανσης, κλιματικών και καιρικών αλλαγών και ακραίων φαινομένων, χρειάζεται και ανάλογη πρόβλεψη για αντιπλημμυρική και αντισεισμική προστασία του λεκανοπεδίου !

5). Τέλος πέρα από πολλές άλλες μη συμβατές-μη ήπιες χρήσεις θέλει να υπάρχει και λελογισμένος αριθμός «δραστηριοτήτων» (βλέπε περίπτωση απόπειρας εμπορευματοποίησης του Εθνικού Κήπου μέσω «καλλιτεχνικών» δραστηριοτήτων τύπου Μπιενάλε.). Η σύγχρονη επιστημονική ολική προσέγγιση της οικολογίας τοπίου, πρέπει να υιοθετηθεί ειδικά για την περίπτωση του Ελληνικού για το σύνολο του χώρου. [31]

6). Πρόσφατα δημιουργήθηκε μια νέα «Πρωτοβουλία» (σαν παράρτημα της «Επιτροπής Αγώνα...»), με στόχο να διεκδικήσει ένα κομμάτι του πρώην αεροδρομίου, με σημαία την ‘κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία’. Επειδή ο «όρος» αυτός δεν είναι νέος [32] , αλλά εμφανίζεται με ποικίλες μορφές, οι περισσότερες παραπλανητικές, έχει στόχο π.χ. την απενοχοποίηση της «επιχειρηματικότητας», τη διαχείριση της ανεργίας κ.λ.π..

«Δεν υπάρχει μη κερδοσκοπική οικονομική δραστηριότητα μέσα στον Καπιταλισμό» .[33]

 

4). Οι «Γαλάζιες» γραμμές «ανάπτυξης» της Παραλίας σήμερα

Το πολύπαθο παραλιακό μέτωπο του Σαρωνικού κι όχι μόνο, κινδυνεύει να γίνει βορά στ’ αδηφάγα πιράνχας της πλουτοκρατίας για άλλη μια φορά. [3], [34] Η ίδια τώρα τάξη της ολιγαρχίας ονειρεύεται να κάνει όλο το παραλιακό μέτωπο σχεδόν, από το Φάληρο μέχρι το Σούνιο, «ένα γκέτο πλουσίων» [35] , που οι φτωχοί ‘ιθαγενείς’ θα το βλέπουν μόνο--ίσως, με τα κιάλια, από μακριά. Ακόμη και στην παραλία του Αγίου Κοσμά θέλουν νεο οικισμό για τουρίστες «υψηλών εισοδημάτων», ή και ντόπιους μεγιστάνες.

Από κοντά και μερικοί... δημαρχαίοι, μήπως τους ρίξουν κάνα κόκκαλο να το «διαχειριστούν έναντι»--για λογαριασμό των αφανών «θεσμών» και μη. [36] Δεν ισχύει όμως για όλους το ίδιο ; ! Στην Πάτρα π.χ. η ‘παραχώρηση’ κολλάει στο ΤΑΙΠΕΔ--θέλει νόμο κατά την Υπουργό Βαλαβάνη. [37] Για τον Αγ. Κοσμά τι παίζει ;

Στη Δραπετσώνα-Κερατσίνι [38] και στο Φαληρικό Όρμο [39] γίνονται ανασχεδιασμοί. Στον Αγ. Κοσμά τι ;

Στον Άγ. Κοσμά κατέπλευσε το πρώτο Μητροπολιτικό Υδατοδρόμιο [40] ! Πως και έτσι ; Μήπως, λέμε μήπως, κάποιος σκέφτηκε να κάνει (από την πίσω πόρτα) την Ολυμπιακή Μαρίνα λιμάνι για «Μέγκα Γιοτς», θυμάστε ; Τόχουμε γράψει 100 φορές. Η περιοχή του Αγ. Κοσμά είναι (ήταν ;), γνωστός υδροβιότοπος ψαριών. Έχει 2 προστατευόμενα είδη ‘Νατούρα’ : Τους γνωστούς 4 ύφαλους και 1 ξέρα (βλέπε σημαδούρες) και τα γνωστά λιβάδια ποσειδωνίας-τα γνωστά φύκια. Είπατε κάτι ; Πρέπει να το ξαναθυμίσουμε αυτό και στο ΣτΕ , όπως κάναμε το 2002, αλλά λόγω 2004 τότε είπε ΝΑΙ ; ! Το ξαναλέμε... το Ο.Κ.Ι.Α.Κ. να γίνει αυτό που λέει ο τίτλος : Κέντρο σκαφών ιστιοπλοΐας & ναυταθλητισμού, για 8-10 ναυτικούς συλλόγους, το μεγαλύτερο της Μεσογείου !

Με τα Αστέρια Γλυφάδας τι έκανε η Περιφερειάρχισσα & στεναχώρησε τον καλό μου συνάδελφο Τάσσο ; [41]

 

Αντί Επιλόγου : Ο Αγώνας για τις πραγματικές λαϊκές ανάγκες συνεχίζεται

Η αλήθεια είναι ότι η Ελλάδα-εμείς όλοι πλην της Ολιγαρχίας, δεν χρωστάμε τίποτε. [42],[43] Αρκεί να μην φοβηθούμε & κάνουμε πίσω, γιατί τότε μόνο θα γυρίσει η Μπαρακούντα να μας επιτεθεί, είπε κάποτε ο Φιντέλ.

Θα δούμε μήπως & στο αεροδρόμιο του Ελληνικού κάποιο άλλοθι ιδιωτικοποίησης= ’έντιμο συμβιβασμό’ ; [44]

Κάπου διάβασα αυτές τις μέρες, ότι Μαθητές ανακυκλώνουν τηγανέλαιο στο Πειραματικό της Πλάκας.

Πλάκα με κάνεις ; Δηλαδή δάσκαλοι διδάσκουν τα παιδιά πως οι εργάτες να κάνουν το σκατό τους παξιμάδι ;

Να το επαναλάβουμε για τρίτη φορά...: Ελληνικό : Μολών λαβέ, άπληστα ‘κτήνη’ του κεφαλαίου !

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ – ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ :

[1]. Το παρόν κείμενο αποτελεί γραπτή Παρέμβαση (& με προσωπικές απόψεις), του γράφοντος , στη Δημόσια Συζήτηση με θέμα :

«ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΕΝ ΠΩΛΕΙΤΑΙ ! Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ! » , που διοργανώνει η Επιτροπή Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού, στις 10-5-2015, στις 11.00 π.μ., στο Μουσείο ΠΟΛΚΕΟΑ-πρώην Δυτικό Αεροδρόμιο.

[2]. [5.249,87 στρ. (πρώην Αεροδρόμιο Ελληνικού) + 426,01 στρ. (Ε.Α.Κ.Ν.Α.Κ.) + 529,72 στρ. (Ο.Κ.Ι.Α.Κ.) ] = 6205,67 στρέμματα.

[3]. Π.Κ. Κουμουνδούρος, Α’ Έκδοση, γραπτή παρέμβαση (& με προσωπικές απόψεις του γράφοντος), σε δράσεις & συζήτηση με τίτλο :

«Ελληνικό : η τύχη στα χέρια μας», που διοργάνωσαν οι Δήμοι Αλίμου, Γλυφάδας & Ελληνικού-Αργυρούπολης, στις 16-17/3-2014, στο Ολυμπιακό Κέντρο Ξιφασκίας, στο πρώην Αεροδρόμιο Ελληνικού, (είσοδος από Λ. Ποσειδώνος).

Β’ ¨Εκδοση, γραπτή παρέμβαση (& με προσωπικές απόψεις του γράφοντος), στη Συγκέντρωση της Κομματικής Οργάνωσης Αττικής του ΚΚΕ, με θέμα : «Οι εξελίξεις στο Παραλιακό Μέτωπο και το πρώην Αεροδρόμιο Ελληνικού», στις 30-3-2014, στις 11:00 π.μ., στο θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης», στην Αργυρούπολη.

[4]. Π.Κ. Κουμουνδούρος, «Τρεις καλοί-σοβαροί λόγοι για συμπόρευση με το οργανωμένο ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα»,(...ο 3ος λόγος :«Το εφαρμοστικό, Μεσοπρόθεσμο & ‘Fast Track’, συνεχές & και ‘νέο’ ξεπούλημα του ‘Ελληνικού’...και το αντίδοτο»), ‘αρμός’, #27/ 4-6 / 2011.

[5]. Π.Κ. Κουμουνδούρος, «Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού : Τι Πάρκο και για ποιον ;» περιοδικό ‘αρμός’, #24 / 7-9 / 2010.

http://www.emdydas.gr/useful/issues-armos/file/21-24armos.html.

[6]. Π.Κ. Κουμουνδούρος, «Πρώην αεροδρόμιο και παραλία Ελληνικού : Βαμμένο πράσινο μπετόν!!!», περιοδικό ‘αρμός’, #20 / 7-9 / 2009.

[7]. Π.Κ. Κουμουνδούρος, α). «’Πράσινο’ Μωλ, Λυρική και Βιβλιοθήκη για την ελίτ, ‘Πράσινος’ Λόφος με υπαίθριες βιντειοθόνες για το λαό»,

β). «Πρώην αεροδρόμιο και παραλία Ελληνικού : Όλα ‘πράσινα’ χωρίς πράσινο!!!», περιοδικό ‘αρχιτέκτονες’, #75 / 5-7 / 2009.

[8]. Π.Κ. Κουμουνδούρος, «Σύντομη ιστορική αναδρομή ...2007-1976..., για το χώρο του Πρώην αεροδρομίου Ελληνικού», εισήγηση στην

Διημερίδα της Κοινής Δράσης, Ελληνικό, 18-20/1/2008. www..koinidrasi.gr/uplds/file/koumoundouros.pdf.

[9]. Π.Κ. Κουμουνδούρος, α). «Πρώην Αεροδρόμιο Ελληνικού : Μωλ Τσιμέντου ή Ανάσα Πρασίνου ;», περιοδικό ‘από μηχανής’, έκδοση

ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής, τεύχος 11ο (9-10-11), 2005. β). Αναδημοσίευση σε 2 μέρη στη τοπ. εφημ. ‘Ελληνικό’, #55(1/2006) & #56(2/2006).

[10]. Π.Κ. Κουμουνδούρος, «Χρειάζεται η Αθήνα Οξυγόνο ;Που και για ποιον. Η περίπτωση του...Ελληνικού», Ε.Δ. Τ.Ε.Ε., #2286, 8-3-2004.

[11]. P. K. Koumoundouros, “How to stop the ‘concrete’ plans that will abort the birth of the ‘Hellinikon Metropolitan Green Park of Athena’, Hellas” (‘An urgent memorandum to UIA’), Athens, Jan. 16, 2004. Το παρόν εστάλη σ’ όλους τους βασικούς (50) ανώτατους ‘πολιτικούς & τεχνικούς εμπλεκόμενους...το Γενάρη του 2004 και στη συνέχεια στη νέα (τότε) κυβέρνηση, στις 8-4-2004.

[12]. Π.Κ. Κουμουνδούρος, «Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού—‘Κουβάς’ Κερδοσκοπικών Κέντρων ή Πάρκο Πρασίνου και Πολιτισμού», περιοδικό ‘αρχιτέκτονες’ (ειδικό τεύχος-αφιέρωμα), τεύχος 28-περ. Β. 07/08-2001.

[13]. H. Cramer, F.D.R.’s ‘New Deal’ : An “Example of American System Economics”, FIDELIO Magazine, Fall 2000.

http://www.schillerinstitute.org/fid_97-01/002-3_fdr_new_deal.html.

[14]. C. Axios (K. Kalimtzis), “Final Solution : The Schachtian Economy of the Third Reich”, The Campaigner (vol. 8, No. 4, March 1975), Campaigner Publications Inc., New York City, 1975.

[15]. H. Hagemann, “The German Edition of Keynes’s General Theory : Controversies on the Preface”, Stuttgart, Germany, 2011.

Http://eet.pixel-online.org/files/research_papers/GE/The%20German%Edition%20of%20Keynes’s%20General%20Theory.pdf

[16]. H. Zepp-LaRouche, “Two Systems : Russia’s Role”, E.I.R., May 1, 2015,

http://www.larouchepub.com/eiw/public/2015/2015_10-19/2015-18/pdf/34-39_4218.pdf

[17]. Γ. Λαουτάρη, « Η νέα κυβέρνηση διακηρύσσει : Άκυρη η Πώληση του Ελληνικού» , Ο ΠΑΛΜΟΣ της ΓΛΥΦΑΔΑΣ, 14-2-2015.

[18]. Χ. Τζαναβάρα, «Οι ‘μονομερείς τοποθετήσεις’ τρόμαξαν τον όμιλο Λάτση», ΕΦΣΥΝ, 12-2-2015.

[19]. Μ. Πολυχρονίδη, «Όταν ο όμιλος Λάτση ‘θυμήθηκε’ τη Δημοκρατία», 12-2-2015, http://www.thepressproject.gr/article/72906/.

[20]. Ν. Καράτζιου, «Ο γόρδιος Δεσμός για το Ελληνικό», 28-2-2015. http://www.thepressproject.gr/article/73725/.

[21]. Δηλώσεις του Υπουργού Επικρατείας... για ‘Ελληνικό’, Newsletter TEE, τεύχος #834, 11-3-2015.

[22]. «Απόφαση Νομαρχιακής Επιτροπής του Σλυριζα της Νότιας Αθήνας σχετικά με το Μητροπολιτικό Πάρκο στο χώρο του πρώην Αεροδρομίου Ελληνικού», 13-3-2015, http://www.syriza.gr/article/id/60543/.

[23]. Α. Δεμερτζή, Ν. Καράτζιου, «Επτά καυτά ερωτήματα για το Ελληνικό», ΚΕ , 2-2-2014, «Χάρισμα μετά προικοδότησης» ( συνεντεύξεις με Ν. Μπελαβίλα & Ν. Βαλαβάνη), Ε, 3-2-2014, «Αμετάκλητη αλλοίωση του τοπίου», (συνεντεύξεις με Μ. Καραμανώφ & Κ. Καζά-Παπαγεωργίου), Ε, 4-2-2014, «Έρευνα Ελληνικό: αξιοπόιηση ή ξεπούλημα;», (συνεντεύξεις με Β. Λυκούση & Κ. Κορτζίδη), Ε, 5-2-2014 και (συνεντεύξεις με Γ. Σγουρό & Π. Τότσικα), Ε, 6-2-2014 και (συνεντεύξεις με Χ. Σπίρτζη, «Δεν διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον» & Α. Ταστάνη, «Τρομακτική επιβάρυνση του περιβάλλοντος»), Ε, 7-2-2014 και (συνεντεύξεις με Γ. Κωνσταντάτο, «Θεματικό Πάρκο και 75% πράσινο» & Κ. Διάκο, «Η Αττική χρειάζεται ελεύθερους χώρους».

[24]. «Ο Σύριζα, το Ελληνικό και τα πανό», ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, 2-2-2014.

[25]. «Συνάντηση του Δ. Κουτσούμπα με την Επιτροπή Αγώνα για το Ελληνικό», ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, 9-12-2014.

[26]. Π.Κ. Κουμουνδούρος, «Πέρα από το (Έλληνικό’) φιλότιμο : Δημοτική Αγωνιστική Συνεργασία, Αντίσταση και Ανατροπή», ‘ανοικτή επιστολή’ (15078 λέξεων), πολιτικής τοποθέτησης, στο Ελληνικό, στις δημοτικές εκλογές, το 2006.

[27]. «Κρίση στον τομέα των Κατασκευών-Διέξοδος από την Σκοπιά των Λαϊκών Αναγκών», Ημερίδα της Δ.Π.Κ.Μ. με ομιλητές : 1). Η. Τσιμπουκάκης (‘Κρίση στον τομέα Κατασκευών’), 2). Α. Αυγερινού (‘Πρόγραμμα Αθήνα 2014. Γραμμή επίθεσης στα Λαϊκά Δικαιώματα’ ), 3). Α. Καραμπούκαλου ( ‘Δυο δρόμοι για το μέλλον του Ελληνικού’ ), 4). Κ. Παπαϊωάνου ( ‘Η προσφορά της Σοβιετικής Αρχιτεκτονικής’ ), 5). Π. Κονδύλης ( ‘Μεταπολεμική Εξέλιξη : Αθήνα – Βουδαπέστη’ ), αίθουσα ΤΕΕ, Αθήνα, 5-5-2011.

[28]. «Βαθιά πολιτικό ζήτημα ο χωροταξικός σχεδιασμός», ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, 14-3-2015.

[29]. Γ. Κ. Κονταρίνη, «Η Επέδυση του Ελληνικού και ο ρόλος του δημάρχου», 30-4-2015, http://www.vimaonline.gr/20/article/18944/.

[30]. «Τρισδιάστατη μακέτα – μαϊμού» , Το Ποντίκι, τεύχος 1805, 27-3-2014, http://www.topontiki.gr/article/70970/.

[31]. http://www.doxiadisplus.php/elliniko-argyroupoli

[32]. «Προωθείται ραγδαία η Κοινωνική Οικονομία», silvercity.gr, 17-11-2014, Http://www.silvercity.gr?index.php/elliniko-argyroupoli

[33]. Γ. Λιονής, Για τις εξελίξεις στην ‘Κοινωνική Οικονομία’, ΚΟΜΕΠ, #5, 2011, www.komep.gr/2011...5/gia-tiw-ekselikseiw-sthn-koinonokh-

[34]. «Παραλιακό Μέτωπο Αττικής-«Θυσία στα επιχειρηματικά σχέδια για ελληνική «Ριβιέρα», ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, 16-2-2014.

[35]. Ν. Βαλαβάνη, «Σκανδαλώδεις Εκποίηση του Ελληνικού» , 27-3-2014, http://www.newsbomb.gr/politiky/news/story/424227/

[36]. «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε. και Δήμαρχοι—Με Το Βλέμμα Στην Παραλία», Ο ΠΑΛΜΟΣ της ΓΛΥΦΑΔΑΣ, 28-2-2015.

[37]. «Το γυρίζουν Σταθάκης-Βαλαβάνη για την παραχώρηση του θαλάσσιου μετώπου. Θέλουν αλλά δεν...», Πελοπόννησος, 29/4/2015

[38]. «Πάρκο αναψυχής στη Ζώνη Δραπετςωνας-Κερατσινίου», Newsletter T.E.E., #863, 29-4-2015.

[39]. «Ξηλώνουν» και πάλι τον Φαληρικό Όρμο..., Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 26-4-2015.

[40]. «Στον Άγιο Κοσμά το πρώτο Μητροπολιτικό ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟ», Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ /24-4-2015 & Newsletter T.E.E., #860, 24-4-2015.

[41]. «ΣΥΡΙΖΑ ΓΛΥΦΑΔΑΣ: Απαράδεκτη η απόφαση Δούρου για τα Αστέρια, 30-3-2015, http//www.vimaonline.gr/20/article/18554/tastaniς.

[42]. http://larouchepac.com/20150219/debt-fraud-greece-actualll-owes-nothing.

[43]. http://www.silvercity.gr/index.php/oikonomia/kosmos/11397-larouche.

[44]. «Περιφερειακά Αεροδρόμια- Χρυσώνουν το χάπι της ιδιωτικοποίησης» , ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, 9-5-2015.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* Ο Παναγιώτης Κ. Κουμουνδούρος, είναι Αρχιτέκτων Μηχανικός (και από 17-12-2014 ομότιμο μέλος του Τ.Ε.Ε.), πρώην υπάλληλος του Δήμου Ελληνικού, νυν Δ.Τ.Υ. του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης (από 1-9-1989 έως 16-12-2014). Πρώην μέλος της Αντιπροσωπείας του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ και της Π.Ο. ΕΜΔΥΔΑΣ. Πρώην μέλος του Δ.Σ. της ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής και του Δ.Σ. του Συλλόγου Εργαζομένων του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης. Σήμερα είναι μέλος της ΕΣΤΑΜΕΔΕ, του Σ.Σ.Π.Δ.Υ.Α, της Σ.Ε. της περιοδικής έκδοσης ‘αρχιτέκτονες’, του Τμήματος Αττικής του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ, του Δ.Σ. της Οικολογικής Δράσης Ελληνικού (ECOACTION) και της Επιτροπής Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο στο Ελληνικό. -----                                                      

Άλλα άρθρα στην ίδια κατηγορία: Άρθρα